Jdi na obsah Jdi na menu
 


PT 17- Stearman

Stavebnice pochází od ježíška , z prodejny HANGAR 1, výrobce se mi nepodařilo zjistit, ani jsem po tom moc nepátral, pravděpodobně se jedná o Čínu. Jedná se o klasický konstrukční balsový model potažený nažehlovací fólií. Zpracování je standardní, žádné velké excesy jsem nenašel, bylo jenom nutné celý model přežehlit ...

Přidal jsem zatím prvních pár fotek do fotoalba, model byl postaven na spalovací 4T motor ASP .61 tedy 10 ccm s vrtulí MA 13x6, po záletu (slovy třech startech) byl po delším čase přestavěn na pohon el. motorem, protože začal platit zákaz používání spalovacích motorů na našem letišti.

Zálet na elektropohon proběhl bez problémů, výkonu je až moc ... let na půl plynu je více než svižný :-).

Osazení : LiPol 5S1P 3300 mAh Turnigy, regulátor 60 A Turnigy, motor 35-48 900ot/V Turnigy, vrtule APC E 11x6. Napájení palubní soustavy přes BEC regulátoru, 4 serva. Hmotnost letadla : 2 050 g. Baterie je pevně zabudována v trupu, takže jí nelze mezi lety vyjmout a nahradit jinou - dobíjí se přímo v letadle.

RC souprava  HITEC Aurora 9 s příjmačem Optima 7

S touto sestavou je odběr měřený na zemi přes 62 A, což je na hranici možností regulátoru, za letu je odběr nižší, přesto na plný plyn nelétám, protože se z letadla stává velmi rychlá stíhačka  . Na 3/4 plynu velmi ochotně a rychle stoupá kolmo vzhůru, pokud bych to uměl, tak je model schopen bezproblémově viset a zalétnout asi většinu akrobaticých prvků. Ovšem nejedná se o předlohu akrobata, takže to ani nezkouším (a ani to neumím).

Model je naprosto nezáludný, zatím jsem nenašel nějakou slabinu v letových vlasntostech - jen je rychlejší než by bylo vzhledem ke skutečné předloze vhodné.