Jdi na obsah Jdi na menu
 


F4U Corsair

Corsair F4U

Po velmi dlouhé době, kdy ležel rozbitý model v garáži, jsem se odhodlal jej opravit a zprovoznit. Model od vietnamské firmy Phoenix model jsem pořídil před cca 10 roky, byl původně osazen spalovákem 7,5 cm3 a příjímačem HITEC (typ už ani nevím) na 35 MHz, který však byl vadný. To jsem zjistil až po třetím pádu modelu ... a tenkrát jsem už neměl sílu to opravovat. Příjmač fungoval na zemi zcela normálně, ale zhruba po minutě letu "zamrznul" a model spadnul po křídle. Takže mu nyní chyběl celý čumák od náběžné hrany křídel, křídlo bylo relativně dobré, jen mělo několik nalomených žeber.

Oprava křídla byla hotová za jeden večer, horší to bylo s trupem, kdy jsem už ani nevěděl, jak byl vlastně dlouhý ... takže jsem z plánku odhadl míry a uděla celý předek nový, z překližky 3 mm jsem udělal  kostru, která je zároveň držákem baterie i motoru a dolepil čelo z dvou půlkruhů jakési překližky a potáhl balsou 2,5 mm do kulata, obrousil, dotmelil, potáhl a bylo hotovo. Osadil jsem  elektromotor z domácích zásob - Turnigy C 5055/600. K tomu jsem našel starší regl Turnigy 80A, baterii LiPol 5S1P 4 000 mAh, osadil servy (standardní DIGI Hitec), doplnil vrtulí APC E 14*7 a zkusil, co to udělá ve vzduchu. Dovažovat jsem nemusel, na rozdíl od spalováku, kde bylo nutné dovažovat téměř 200 g,

Zálet, zatím bez motorového krytu, který msuím ještě opravit, byl za ohavné mlhy s viditelností tak 100 metrů, ale bez větru, takže bylo jasné, že buď hned poletí normálně a bez problémů nebo se mi ztratí v mlze a zmizí mi ze světa. A ejhle, letěl nádherně, klidně, ve velkém rozsahu rychlostí ... bez nutnosti trimování (to jsem ještě nezažil) .... jen přistání musí být na mírně vyšší rychlosti, jinak se propadne.

Výkonu má až skoro moc ... létá realisticky na půl plynu ... prostě jsem z něj nadšen, nechápu, proč jsem ho neopravil už dávno :-).

Fotky dodám, až nějaké lepší budou, tady je první ochutnávka. (spíše na dolní části fotek)