Jdi na obsah Jdi na menu
 


DHC 2 Beaver extrupor

 

Výrobce : vlastní výroba dle plánku z internetu (zde je přímo soubor zip)

Technická data :
                                                                                                 

Rozpětí  1 200 mm
Délka 640 mm
Plocha ? dm2
Hmotnost (celková) 610 g
Profil křídla Clark Y  
Motor China 120 W
Vrtule APC 9 x 4,7
Hitec Aurora 9 K + V + S + M 2,4 Ghz
Serva Křidélka  1x
Výškovka 1x
Směrovka 1x
HITEC 55
HITEC 55
HITEC 55



Stavba

Polomaketa letadla Beaver DHC 2 je v tomto případě více polo než ma

keta. Základní rozměry a konstrukce vychází z plánku staženého z netu, kde jsem ale upravil jak konstrukci křídla tak i "čumák". beaver-01.jpgStavebním materiálem je extrupor (izolace pod plovoucí podlahy, tl 3 a 6 mm), balzové lišty (náběžka, odtokovka, nosníky v křídle, ...) a extrudovaný polystyren (?? 20 mm).

beaver-st-15.jpg

 

 

 

 

 

Trup je vyřezán z extruporu 6 mm dle papírového "střihu" vyztužen pod křídlem balzovými lištami.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Přední část trubeaver-st-16.jpgpu je z 20 mm extr. polystyrenu, vybroušena do kulata k přechodu ke krytu motoru. Ten je rovněž vybroušen ze tří mezikruží 20 mm polystyrenu. VOP a SOP jsou vyříznuty z 6 mm extruporu.

 

 
 
 
 
 
beaver-st-13.jpgKřídlo je konstrukční, žebra jsou z extruporu 3 mm, balzové nosníky 4x4 mm, potaženo 3 mm extruporem. Vzpěra křídla je z 3 mm hlazenky, křidélka jsou z balzové odtokové lišty, ovládání jedním serven HITEC 55(měl jsem dát dvě serva).

beaver-st-19.jpg Upnutí křídla, které je vcelku, je pomocí vázacích gum přes bukové kolíky, které zároveň zpevňují trup v oblasti křídla.

Hlavní podvozek je ohnut z duralového plechu a v trupu přišroubován třemi šrouby M3 s maticí přes desku z Forexu, která rozloží tlak na extrupor. Na nohách je nalepen pásek 3 mm extruporu vyřízlý do Beaverovského tvaru. :-) Ostruha je z ocelové struny táhla, řízená přes směrovku.
beaver-02.jpg

Povrchová úprava je provedena akrylovými barvami postupně přebrušovaným a tmelenými balsovým tmelem. Později jsem na doporučení moudřejších použil šlehaný tmel ONETIME na opravu prasklin omítek a je vynikající ! Okna jsou vystřižena ze stříbrné samolepící tapety a za letu vypadají velmi realisticky.

beaver-04.jpg
Finální podoba, s pomocí samolepících písmen, dopadla docela uspokojivě. Letové vlastnosti předčili moje očekávání, průlety v opravdu minimlní rychlosti 20 cm nad zemí jsou úžasné. V bezvětří nemá chybu, ale zvládne i bez větších problémů silnější vítr. Používám LiPol baterie 3S,  1800 mAh.




Nová dimenze létání : hydroplány

Létání na vodě přináší zcela nové prožitky a protože na suchu to umí každý, nechal jsem se přemluvit i na vodu. A udělal jsem dobře, díky lidem z Točné.
beaver-pl-07.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 


    Zajímavé jsou i "tvrdší" přistání  :-)

beaver-pl-09.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vítr při startu dělá divy ....

  beaver-pl-10.jpg




             

  

 

 

 

 

            

A pak jsou to kotrmelce ....         A plavání naznak :-) ...

beaver-pl-12.jpg






 

 

 

               

 

Naštěstí to dobře plave, ale regulátoru se to nelíbilo :-( ...

přesto, lítání na vodě je super