Jdi na obsah Jdi na menu
 


DHC 2 Beaver 1,9m

DHC 2 Beaver

Jedná se o stavebnici z produkce firmy HVP Modell, pohon elektro.

img_4459.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Na akci v Sedlci u Prahy

 

Model je celobalzové robustní konstrukce, pohon zajišťuje elektromotor ROTON L800W ve spojení s regulátorem Turnigy 60 A (Čína), který momentálně pro jistotu nahrazuji regulátorem Turnigy 80 A. Vrtuli používám APC 14x7 E s pohonným LiPoly článkem 6S1P Turnigy 3 600 mAh, 30 C. V této sestavě odebírá motor na zemi až 60 A, avšak model je za letu na plný plyn dost přemotorovaný, takže bohatě stačí létat na 1/2 plynu a méně.

Palubní napájení zajišťuje LiPol 2S1P Turnigy 2 200 mAh, ze kterého je přes JETI MAX BEC napájen příjímač a serva (celkem 6 ks). Zároveň napájí LiPol baterie osvětlení modelu od fy Night Fly NF-3XL, které zahrnuje poziční světla, antikolizní záblesková světla a přistávací světlomet. Vše ovládané přes vysílač.Nemohu si odpustit poznámku, že v podvečer je to velmi efektní .

RC výbava je složená z vysílače HITEC Aurora a příjímač Optima 9 - k naprosté spokojenosti, už mluvící i česky - po upgrade firmwaru. Čeština je sice krásná řeč, ale přiznávám se, že občas tápu a zvažuji přechod na anglickou verzi ... no uvidíme.

Důvodů, proč jsem volil tento model bylo hned několik, jednak se mi toto letadlo od mlada (a to je už dávno) líbí a druhak je vhodné pro létaní s plováky. A to bylo rozhodující, protože jsem se nechal zlákat na létání na vodě v rámci Hydropoháru sponzorů. Je to opravdu zase jiná dimenze létání a jsem rád, že jsem do toho šel.

 

 Hydrocup Ždáň 2011 ... let zakončený předčasně zahořením motoru a reglu ...

 

Plováky

 Plováky tohoto modelu jsou opět z produkce HVP Modell, jedná se o "stavebnici" v rozsypu, tedy vyřezané balzové profily a "drátěný" podvozek. Sestavení plováků není nijak složité, přesto je vhodné porvést zesílení žeber thumb_dsc_0202.jpgnalepením balzových pásků napříč léty balzy. Po zkušenosti s prvními plováky, které se mi po čase rozlomily díky možná i hrubším přistáním, jsem provedl toto vyztužení a doplnil ještě jedno žebro pod zadní podvozkovou vzpěru k roznesení sil, vznikajících při tvrdším přistání. Ona je voda přeci jen tvrdá a nestlačitelná :-). Celé plováky jsou pak přelaminovány sklenou tkaninou č. 60, tmeleny a nastříkány sprayem (Duplicolor).

V přední části plováků jsou otvory s víkem pro doplnění dodatečné zátěže a samozřejmně i pro odvětrání a vysušení případné vlhkosti. V mém případě jsem dovažoval do každé špičky plováku cca 70 gramů olova.

Pokračování zase příště ...

Nahoru

Plovákové vzpěry

beaver-nohy-01.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Běžně dodávané vzpěry jsou "drátěné", spájené z hlazenky pr. 3 a 4 mm. Funkčně jsou bez závad, ale model s nimi nevypadá nejlépe, pokud se na to díváte jako na polomaketu. Tvar neodpovídá skutečným vzpěrám (kapkovitý průřez), chybí stupačky, průměr neodpovídá měřítku ... prostě to není ono. Tak jsem se snažil udělat je malinko hezčími, aby bylo éro hezčejší a bdodvači nemuseli strhávat body (tolik bodů :-) ). Na stávající drátěné nohy jsem udělal balzové kryty, vyrobené ze dvou polovin - od výrobce se jedná o spájený díl, takže se nedá nic nasunout. Celé je to slepené vteřiňákem, broušené do kapkovitého tvaru, tmelené MILESI tmelem, broušené a nastříkané sprayem Duplicolor. Následně jsem dolepil stupačky z tenkého Forexu (plast na cedulky) ve tvaru L. Není to sice na 100 %, ale vypadá to o mnoho lépe a zabralo to relativně málo času. vzpěry jsem doplnil výpletem (dle originálu) pomocí tenkých kulatých "kloboukových" gumiček (prodávají textilní galanterie) - vypadá to dobře, je to pružné, takže se to nepoškodí při neopatrné manipulaci a je to rychle hotové. A metr stojí cca 4 Kč :-).

Mám i další fotky, ale ještě jsem je nestáhl z karty ....dodám

 

Nahoru

 

 

Příspěvky

Příspěvky

9. 8. 2010

 
Celý příspěvek | Rubrika: DHC 2 Beaver 1,9m | Komentářů: 0